15 millioner ser Netflix med reklamer
01/11/2023 | FlixfilmI 2022 lancerede Netflix et reklame-abonnement for at stoppe medlemsflugten, som streamingtjenesten led under.
Det billigere abonnement har vist sig at være en succes, for ikke nok med at medlemsflugten blev stoppet, kan streamingtjenesten i dag annoncere, at 15 millioner medlemmer har valgt reklame-abonnement.
Abonnementet er et billigere alternativ til de normale abonnementer, som starter ved 79 kr. – man må dog acceptere, at der vises reklamer før og under film og serier.
Artiklen fortsætter under annoncen
Reklame-abonnementet er endnu ikke tilgængeligt i Danmark, men det forventes at være lige på trapperne. Det vurderes, at et reklameabonnement i Danmark vil starte med en pris omkring 49 kr.
Reklame-abonnementet er på nuværende tidspunkt kun en mulighed for kunder i Australien, Brasilien, Canada, Frankrig, Tyskland, Italien, Japan, Korea, Mexico, Spanien, Storbritannien og USA at vælge.
Alle originale film og serier fra Netflix kan ses med reklame-abonnementet, men ikke alle indkøbte titler er tilgængelige. Dette skyldes simpelthen de aftaler, som Netflix har indgået med distributørerne. Netflix skal genforhandle aftalerne for at få tilladelse til at vise reklamer før, under og efter de film og serier, som er købt uden for platformen.
Selvom mange har valgt at springe på reklameabonnementet, udgør det stadig kun en brøkdel af Netflix’ samlede brugerbase på i alt 247 millioner.