Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Flixfilm » Nyheder » Netflix ramt af inflation: Medlemmerne smutter

Netflix ramt af inflation: Medlemmerne smutter

17/10/2022 | Flixfilm

Inflationen brager derudad og priserne på selv de mest basale produkter stiger eksplosivt i pris.

Streamingtjenesten Netflix har endnu ikke hævet deres priser – selvom de forbeholder sig retten til at gøre det i forbindelse med inflation.

Men ikke desto mindre, har det fået mange medlemmer til at overveje deres abonnement til streamingtjenesten.

Artiklen fortsætter under annoncen

Engelsk The Guardian kan nemlig berette, at en million briter allerede har opsagt deres streamingabonnement til bl.a. Netflix.

Det skriver avisen på baggrund af en undersøgelse foretaget af Kantar.

Selvom at Netflix, Prime Video, Disney+ m.v. er begyndt at miste medlemmer, som hellere vil bruge pengene til at imødekomme prisstigninger på blandt andet el, gas og fødevarer, så er streamingmarkedet fortsat i generel vækst.

Netflix lancerer i slutningen af året et reklameabonnement – dog ikke i Danmark i første omgang – som forhåbentlig skal tage toppen af medlemsnedgangen.

LÆS OGSÅ:   Julehistorien 'Snesøsteren' bliver til film på Netflix - Kommer til november

“Generelt set har Netflix en høj kundeloyalitet og de har klaret sig godt i et svært marked, men nu begynder de at se en nedgang. Det største problem Netflix kæmper med er dog i virkeligheden at tiltrække nye medlemmer. Netflix skal skaffe nye kunder, ikke bare lykkes med at stoppe de nuværende at forlade streamingtjenesten,” udtaler Dominic Sunnebo, direktør hos Kantar.

Der er ingen officielle tal for hvor mange medlemmer Netflix har i Danmark på nuværende tidspunkt, men det er tidligere blevet vurderet at over en halv million danskere betaler for at få adgang til streamingtjenestens film og serier.




Skriv kommentar