Flixfilm » Anmeldelser » Anmeldelse: ‘Find Me Falling’

Anmeldelse: ‘Find Me Falling’

19/07/2024 | Flixfilm

Den romantiske komedie ‘Find Me Falling’ spiller på slidte klichéer set i utallige lignende film og byder ikke på noget mindeværdigt, men kemien mellem Harry Connick Jr. og Agni Scott er til gengæld fin.

Der findes en særlig subgenre inden for romantiske komedier, der tit foregår i udlandet, hvor hovedpersonen (mand eller kvinde) finder kærlighed, når vedkommende mindst venter det og oplever harmløse kultursammenstød med den skeptiske lokalbefolkning for humorens skyld. Film som ‘Under the Tuscan Sun’ og ‘French Kiss’ har disse elementer.

Den nye romantiske komedie ‘Find Me Falling’ passer lige ind i de velkendte mønstre, idet vi følger den fallerede musiker John Allman (Harry Connick Jr.) der efter et album-flop, gemmer sig i det smukke ø Cypern for at komme væk fra mediernes søgelys. Han køber sig et hus nær en klippe der desværre er kendt som et sted, hvor folk springer ud for at begå selvmord!

Mens John prøver at finde ro og lære omgivelserne at kende, møder han tilfældigvis en gammel flamme, den smukke læge Sia (Agni Scott), som han havde et tidligt forhold til under sin storhedstid som musiker. Men karrieren kom vejen for kærligheden, hvilket den søde Sia ikke er bleg for at minde John om. Så tonen mellem dem er til tider bitter, men der er stadig varme følelser at spore. John møder også den søde pige Melina (Ali Fumiko Whitney), som kan synge, hvilket han bliver meget imponeret af. Men den gamle kærlighed spøger i baggrunden for John, samt alle de mennesker der forsøger at begå selvmord ved hans hjem!

Harry Connick Jr. har ikke været meget aktiv som skuespiller i mange år og har begået sig meget indenfor musik, hvilket gør hans rolle som John ret nemt for ham. Som skuespiller husker jeg ham bedst fra 90ér-hits som seriemorder-thrilleren ‘Copycat’ og alien invasion-klassikeren ‘Independence Day’, men her i ‘Find Me Falling’ gør han ikke meget ud af sig og man kommer aldrig ind under huden på hans musiker-figur. Så andre ord er der ikke ret mange noder at spille på!

Det samme må siges om den ellers charmerende Agni Scott som Sia, som har en sødme, der skinner igennem. Det gør sig også gældende med Ali Fumiko Whitney som Melina, der i øvrigt synger ganske fint i sine scener som sangerinde i en lokal restaurant. Scenerne med ø-beboernes selvmordsforsøg spiller en rolle senere ind i filmen, også selvom i starten virker det som et lidt søgt gimmick at bruge en alvorlig ting som selvmord som led i filmens subplot.

De flotte billeder fra Cypern i filmen er indbydende og fungerer nærmest som en serie af postkort, der skriger af “Kom og besøg, Cypern!” Men billederne og de smukke mennesker i centrum er ikke helt nok til at give ‘Find Me Falling’ en stor og varm anbefaling fra mig af. Den virker sød og sympatisk, men den formår ikke at give os nok tid til at lære hovedpersonerne at kende, så vi kan knytte reelle følelser til dem. Det er synd, da selv andre romantiske film kan formå at gøre det med den selvsamme spilletid på under en halvanden time.

Kemien mellem Connick Jr og Scott er fin, men der skulle mere karakterarbejde på manuskriptet for at gøre dem til mennesker af kød og blod med ægte følelser, når der tydeligvis var rum til det. Men hey, i det mindste ser Cypern smuk ud på film.

Se ‘Find Me Falling‘ på Netflix Danmark.