Netflix er et stort brand i Danmark
21/06/2013 | FlixfilmNår danskerne snakker om streamingtjenester så tænker de automatisk på Netflix. Det viser seneste opgørelse i YouGovs Brandindex, som analysevirksomheden har lavet for MediaWatch. Netflix er dermed stor i danskernes bevidsthed når der snakkes om streaming af film og tv-serier på internettet.
Ikke nok med, at Netflix er et stort brand i Danmark, så er det tilmed også større end de øvrige on-demand filmtjenester i Danmark. Hverken HBO Nordic, Viaplay eller TV2 Play er ligeså store i danskernes bevidsthed og YouSee’s streamingtjeneste YouBio er slet ikke repræsenteret i top 30.
Netflix blev lanceret i Danmark i oktober sidste år og har på bare 6 måneder indtaget en position som det 15. største mediebrand i Danmark. Tidligere undersøgelser har dog også vist, at Netflix har over 400.000 medlemmer i Danmark og dette tal ser kun ud til, at stige. Eksperter udtaler, at når Netflix med tiden får adgang til endnu flere film og tv-serier, så vil brandværdien og medlemstallet helt sikkert stige. Endvidere peger tendenser på, at især de unge forbrugere i stigende grad bevæger sig værk fra traditionelt flow-tv.
Se listen over de 30 største mediebrands i Danmark på MediaWatch: Link – (Kræver abonnement).
Artiklen fortsætter under annoncen