Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Flixfilm » Nyheder » Netflix fastholder momentum trods Disney Plus

Netflix fastholder momentum trods Disney Plus

20/10/2020 | Flixfilm

Netflix fastholder momentum trods Disney PlusSelvom Netflix har fået kamp til stregen om at være den fortrukne streamingtjeneste i alle hjem, så ser det ingenlunde ud til at abonnenterne er på vej væk.

Det skriver det amerikanske medie Fast Company.

På baggrund af en undersøgelse fra analysefirmaet MoffettNathanson skriver mediet, at interessen for Netflix har været intakt de seneste par måneder og at mere end 43% af de amerikanske medlemmer bruger Netflix dagligt til at streame film og serier.

Værre ser det straks ud for konkurrenterne Disney Plus, HBO Max og Apple TV Plus, som alle ser ud til at miste momentum.

Artiklen fortsætter under annoncen

Særlig svært ser det ud for Disney Plus, som kun 26% ser dagligt. Et tal som har været stødt faldene de seneste par måneder. Der mangler simpelthen spændende nyt indhold til at fastholde seerne, lyder det fra analytikerne fra MoffettNathanson.

LÆS OGSÅ:   Se traileren til Netflix-serien 'No Good Deed' med Lisa Kudrow og Ray Romano

Hvorvidt det hele ser positivt ud for Netflix afsløres sidst på dagen hvor virksomheden offentliggører deres seneste kvartalsregnskab.

Netflix har advaret, at den store medlemsfremgang i sidste kvartal i forlængelse af coronapandemien hvor rekord mange valgte at tilmelde sig Netflix, nok er aftaget. Samtidig er konkurrencen kun blevet mere intensiveret blandt streamingtjenesterne.

Mere end 193 millioner mennesker har på nuværende tidspunkt abonnement til Netflix.




Skriv kommentar






Netop tilføjet på Netflix

En Broadway-danserinde vil redde sine forældres lille natklub i provinsen og opfører en julerevy – hvor hun møder en mand, der kan alle de rigtige trin.

20/11 Vores verdenshave (Sæson 1)
(Sæson 1)

Oplev livet under havets overflade i denne utrolige dokumentarserie, der udforsker hvert af Jordens fem oceaner.

20/11 Tilbedelse (Sæson 1)
(Sæson 1)

Da en 16-årig pige forsvinder, dukker der hemmeligheder op, som chokerer et lille lokalsamfund, mens venner og familie forsøger at rekonstruere hendes sidste færden.

Denne undergravende dokumentar afsløre de tricks, som brands bruger for at holde deres kunder forbrugende – og den reelle indflydelse, de har på vores liv og verden.


Se alle nye film og tv-serier