Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Flixfilm » Nyheder » Netflix-medlemmer streamer to timer om dagen

Netflix-medlemmer streamer to timer om dagen

18/10/2024 | Flixfilm

Forleden kunne Netflix offentliggøre deres seneste kvartalsregnskab og hvor det altovervejende var postivt med en medlemsfremgang på 5 millioner, så kunne streamingtjenesten også løfte sløret for andre interessante data.

Netflix fortæller, at de i alt 282 millioner medlemmer bruger i gennemsnit to timer om dagen på at streame film og serier.

Streamingtjenesten ser dog gerne tallet stiger over de kommende år, og har da også en masse ny underholdning i ærmet, som bl.a. ‘Squid Game’ sæson 2, og nye serier og film med Lisa Kudrow, Ted Danson, Keira Knightley, Taron Egerton og Jason Bateman, der alle udkommer indenfor de næste tre måneder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Netflix har stadig kun fat i ca. 10% af den totale streaming- og TV-tid i de enkelte husstande, så der er et stort potentiale for at udvide brugen.

LÆS OGSÅ:   Nyheder på Netflix (Uge 46 – 2024)

Et større indhug i streamingtiden eller “engagement rate” vil også være i fokus de kommende år, da Netflix vil stoppe med at rapportere de præcise tal for hvor mange nye medlemmer de tiltrækker i hvert kvartal.

Dette er nok også en erkendelse af at streamingtjenesten nu er så stor, at det er svært at tiltrække nye medlemmer med samme hastighed som tidligere, og det vil derfor være umuligt, at leve op til analytikernes forventninger om evig fremgang.

Derfor vil streamingtjenestens hellere arbejde på at få en højere “engagement rate” – noget som Netflix selv har større kontrol over.




Skriv kommentar






Netop tilføjet på Netflix

En Broadway-danserinde vil redde sine forældres lille natklub i provinsen og opfører en julerevy – hvor hun møder en mand, der kan alle de rigtige trin.

20/11 Vores verdenshave (Sæson 1)
(Sæson 1)

Oplev livet under havets overflade i denne utrolige dokumentarserie, der udforsker hvert af Jordens fem oceaner.

20/11 Tilbedelse (Sæson 1)
(Sæson 1)

Da en 16-årig pige forsvinder, dukker der hemmeligheder op, som chokerer et lille lokalsamfund, mens venner og familie forsøger at rekonstruere hendes sidste færden.

Denne undergravende dokumentar afsløre de tricks, som brands bruger for at holde deres kunder forbrugende – og den reelle indflydelse, de har på vores liv og verden.


Se alle nye film og tv-serier