Netflix satser på serier og film med unge YouTube-stjerner
26/08/2015 | FlixfilmBørn, tweens og teenagere er blevet et nyt fokusområde for Netflix og derfor har streamingtjenesten købt en række film og serier med populære YouTube-personligheder, som de unge kender og kan relatere til. “Vi vil udfylde det hul, som der er i markedet,” udtaler Erik Barmack, Vice President of Global Independent Content hos Netflix. Det skriver The New York Times.
Blandt de nyindkøbte film finder man bl.a. Smosh: The Movie, der er lavet YouTube-kanalen med samme navn og som på nuværende tidspunkt har over 21 millioner følgere, samt filmen Bad Night med YouTube-stjernerne Jenn McAllister (Jennxpenn) og Lauren Luthringshausen (Lauren Elizabeth), der tilsammen har over 3 millioner fans.
Herudover har Netflix også købt de eksklusive rettigheder til serien Lost & Found Music Studios, der er skabt af Frank van Keeken, som tidligere har stået bag tween/teenage-serierne Wingin’ It, The Next Step, og Lost & Found. Den nye serie på 26 episoder handler om en gruppe unge musikere, der efter skole mødes for at dyrke deres interesse.
Streamingtjenesten har endnu ikke offentliggjort premieredatoer for ovenstående film og serier, men målet for Netflix er, at have noget for enhver smag. Selvom at Smosh: The Movie umiddelbart har fået høvl i samtlige anmeldelser, så er det ikke noget der skræmmer Netflix: ” Vi vil gerne have film og serier, som rammer en bestemt målgruppe. Netflix er ikke en one-size-fits-all filmtjeneste hvor man skal kunne lide det hele,” siger Erik Barmack.
Artiklen fortsætter under annoncen
Kan der komme Jessie season 3