Netflix: Top Gear var ikke pengene værd
08/09/2015 | FlixfilmInden offentliggørelsen af Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James Mays tilbagevenden til det populære bilmagasin, denne gang på streamingtjenesten Amazon Prime Video, var der mange spekulationer om hvorvidt Netflix også var interesseret i tv-showet. I en ny udtalelse til avisen Time, afviser Netflix dog at de ønskede at overtage showet.
Til avisen udtaler Neil Hunt, Chief Product Officer hos Netflix; “Vi har de gamle episoder af Top Gear, så vi har en rimelig god idé om hvad vores medlemmer kan lide og se. Samtidig er vores beslutninger omkring indkøb af nye film og serier baseret på data. Vi har en masse data på indhold vi gerne vil have, men Top Gear var åbenlyst ikke pengene værd til at indgå en aftale.”
Neil Hunt synes i det hele taget, at trioen blev solgt for meget mere end de er værd og henviser til, at Amazon Prime Video angiveligt har betalt værterne 1,6 milliarder kroner for at lave 36 nye afsnit som vil kunne ses eksklusivt på deres streamingtjeneste.
Det er værd at bemærke, at Netflix og Amazon er ærkerivaler på det amerikanske streaming-marked og kæmper om, at få eksklusive rettigheder til en lang række film og serier, som den anden streamingtjeneste dermed ikke kan få adgang til. Man bør derfor ikke udelukke, at udtalelsen fra Netflix og Neil Hunt blot er et surt opstød i krigen om streaming-rettighederne til Top Gear.
Artiklen fortsætter under annoncen
På Netflix Danmark kan man på nuværende tidspunkt se 5 sæsoner af Top Gear, samt en række specials.